ORIGINAL LAPLAND

 

Original Lapland matkailuhanke on jatkoa Väylänvartta tunturiin ja takaisin – Alkuperäinen Lappi  -kylämatkailun kehittämishankkeelle. Tämän hankkeen on rahoittanut Euroopan aluekehitysrahasto (EAKR).

Hankkeen tarkoituksena on edistää ja tukea Tornionlaakson matkailualueella toimivien pienten matkailuyritysten sopeutumista koronan jälkeiseen markkinaan, kasvua ja kansainvälistymistä, parantaa yritysten välistä yhteistyötä sekä lisätä alueen matkailupalveluiden ja matkailupalveluita tukevien palveluiden (esim. käsityö ja luonnontuotteet) vetovoimaisuutta ja tunnettavuutta yhteisen vahvan Original Lapland brändin avulla.

  • Hankkeen toteutusaika 27.10.2020-31.3.2023 (aktiivinen toiminta-aika 4.1.2021-31.12.2022)
  • Hanke on Euroopan aluekehitysrahaston (EAKR) rahoittama. Rahoituspäätöksen on antanut Lapin liitto.
  • Kokonaiskustannukset 325 000 €, josta EAKR tuen osuus 80 % eli 260 000 € (loput Outokairan Leader-kuntarahaa, Tornionlaakson neuvoston rahaa ja yksityistä rahaa)
  • Hanketta hallinnoi Outokaira tuottamhan ry

Tässä linkki graafiseen esitykseen (pdf) hankkeesta
Original Lapland Hanke-esitys_Iina Askonen 24.2.2021

Graaffi: Original Lapland kohderyhmät. Pääkohderyhmä: Suomen puolen Torniojokilaakson alueen matkailuyritykset sekä matkailun parissa toimivat yritykset. Välilliset kohderyhmät: Käsityöläiset ja luonnontuotealan toimijat, kylät ja kylissä toimivat, matkailun kehittämistä tukevat yhteisöt, Tornionlaakson neuvosto, kansainväliset matkailijat.

Graaffi: Original Lapland Tavoitteet 2021-2022. Original Lapland Brändi+konsepti, Sopeutuminen koronan jälkeiseen aikaan, vastuullisuuden edistäminen, 50 yrityksen yhteistyö, Alueen tunnetuus paranee, Alueorganisaation edellytysten selvitys, Uusia markkinoita, Ympärivuotisuus kehittyy. Alueen yritysten tuottavuus kasvaa ja mahdollistaa uusien palveluiden ja tuotteiden luomisen, joka sitouttaayrityksiä ja houkuttelee uusia.

Graaffi: Original Lapland toimenpiteet 2021-2022. Nykytilanne. 1 Työpaja Identiteetti, arvot, kriteerit. 2 Työpaja Tarinallistaminen. 3 Työpaja Palvelumuotoilu. 4 Työpaja Vastuullisuus. 5 Työpaja Ympärivuotisuus. Alue Organisaation edellytykset. Brändikäsikirja. Viestintäsuunnitelma. Uudet Markkinat kartoitus. Verkostoitumiskokoontumiset. Benchmarking -matkat. Nettisivut. Yhteinen kartta

RAPORTTI_TUTUSTUMISMATKA RUOTSIN PUOLELLE 19.-20.5.2022


KATSO TÄSTÄ MEÄN YHTEISEN BRÄNDITYÖN TULOKSIA:

VIDEO

UUDET KOTISIVUT www.originallapland.com

FIN_OriginalLapland_Brändikirja
ENG_OriginalLapland_Brändikirja
SWE_OriginalLapland_Brändikirja

FIN_OriginalLapland_yleisesite
ENG_OriginalLapland_yleisesite
SWE_OriginalLapland_yleisesite

KESÄN 2022 TAITELTAVA PRINTTIKARTTA TAPAHTUMATÄRPPEINEEN
KESÄN PRINTTIKARTTA 2022

VISUAALISIA KARTTA-ESIMERKKEJÄ

 

 

 

ROLL UPPEJA

 


 

Liity jäseneksi

    Haluan liittyä:

    ×
    Siirry sisältöön